خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛

خدمت بی منت سپاه و بسیج موجب محرومیت زدایی و توسعه کشور شده است 

افلاطونی با اشاره به خدمات سپاه و بسیج در آبادانی و محرومیت زدایی کشور عنوان کرد: سپاه و بسیج گمنام و بی‌منت و بی‌توقع به مردم خدمت می کند و بسیج سازندگی خدمات گسترده ای را در راستای رفع محرومیت ارایه داده است.
کد خبر: ۹۴۴۸۰۳۸
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست هماهنگی برای آبرسانی به روستاهای استان قزوین در قالب امضای تفاهم نامه مشترک؛ احداث پنج مجتمع آبرسانی برای ۹۶ روستا به طول ۲۵۲ کیلومتر با هدف محرومیت زدایی با حضور فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و افلاطونی رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین برگزار شد.

افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این جلسه بیان کرد: جهاد کشاورزی و به‌ عبارتی جهاد و سپاه به‌ عنوان دو بال و دو بازوی انقلاب و نظام بوده و هستند و وجوه مشترک بسیار مطلوب بین این دو نهاد از ابتدای انقلاب وجود داشته است.

وی گفت: اولین وجه مشترک این بوده که قبلاً دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه ها ناشی از قانون یا فرمان حضرت امام(ره) یا حکم حکومتی رهبر انقلاب هستند و یکی از وجوه مشترک سپاه و جهاد کشاورزی متبرک به فرمان امام است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین عنوان کرد: جهاد سازندگی به برکت فرمان حضرت امام(ره) به وجود آمد و بعدها قانون‌گذار قوانین مربوطه را در این زمینه تصویب کرد و لذا مسئولیت دوچندانی را بر عهده جهاد نهاد که درقبال مردم و در حفاظت از دستاوردها و صیانت از نهاد مقدس اسلامی ایران رسالت های مهمی را برعهده دارد.

 وی با اشاره به خدمات سپاه و بسیج در آبادانی و محرومیت زدایی کشور عنوان کرد: سپاه و بسیج گمنام و بی‌منت و بی‌توقع به مردم خدمت می کند و بسیج سازندگی خدمات گسترده ای را در راستای رفع محرومیت ارایه داده است.

افلاطونی در ادامه یاداور شد: هم در دوران دفاع مقدس و هم در دوران سازندگی و پس‌از جنگ سازمان جهاد کشاورزی و سپاه پاسداران در کنار یکدیگر منشأ خدمات بسیار زیادی به مردم بوده‌اند و این خدمات تا امروز همچنان ادامه دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه تصریح کرد: بی شک انعقاد تفاهم‌نامه حجم کارها و مسوولیت هر دو نهاد را دو چندان می کند. ما در بحث خرید گندم از مجموعه سپاه و بسیج به ویژه حوزه اطلاعات سپاه کمک گرفتیم و امسال در خلال این همکاری های مشترک با وجود این‌که ۷۰ درصد کاهش سطح زیر کشت شبکه آبیاری سد طالقان داشتیم و همچنین کاهش محسوس بارندگی در استان وجود داشت بااین‌حال حدود ۱۶۰ هزار تن گندم خریداری کردیم و این امر همچنان ادامه دارد که نسبت به سال گذشته که کل خریدمان ۱۱۲ هزار تن بوده است افزایش بسیار چشمگیر و قابل توجهی داشته است و این موفقیت خاصل تعاملات و دیپلماسی بین مجموعه حاکمیتی و مردم و کشاورزان در سطح استان است.

وی یادآور شد: امیدواریم در حوزه مربوط به آبرسانی و حوزه پروژه‌های عمرانی آب‌وخاک هم همین‌طور اجزای سازنده فعال باشد. همچنین ۹ هزار تن ظرفیت تولید ماهی در حوزه شاهرود الموت در استان وجود دارد که اقدامات اولیه آن انجام شده و به‌زودی اقدام برای عملیات اجرایی شروع بشود.

افلاطونی ضمن تقدیر از اقدامات سپاه استان در رفع محرومیت های استان گفت: تقاضای ما این است که سپاه استان با انعقاد تفاهم‌نامه در حوزه‌های مختلف مربوط به آب‌وخاک، آب‌رسانی به روستاهای استان برای بخش کشاورزی و حتی در قسمت آب شرب عشایر و دام که بخش مهمی از کار های ما را تشکیل می دهد و دور ترین نقاط استان می تواند از ان برخوردار شوند، همراه ما باشد.

 انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار